Apartur demana a les administracions ajudes per promocionar el turisme a la ciutat de Barcelona

Nota de Premsa, 24/03/2009

 L'Associació d'Apartaments Turístics de Barcelona aplaudeix que la ciutat aculli noves propostes d'apartaments turístics singulars però adverteix de la situació de sobre oferta en que es troba el sector 

Apartur considera positiu que es promocionin iniciatives empresarials que afavoreixin el sector però demana més ajudes envers la fórmula de l'apartament reglat 

 

L’Associació d’Apartaments Turístics de Barcelona (APARTUR) demana a les administracions i els ens de promoció públics ajudes per promocionar el sector. Apartur insisteix que no es demanen diners però que, segons explica el seu president Pablo Zubicaray, “fora bo que a més dels esforços destinats a la promoció de la ciutat, hi hagi una discriminació positiva envers la fórmula de l’apartament reglat, que no rep el mateix suport que d’altres o que, en tot cas, necessita més recolzament institucional, per no ser tant conegut.  

Aquests darrers dies en que tan s’ha parlat d’aquest model d’allotjament turístics després de la presentació de la proposta de la cadena Derby Hotels, obra de l’arquitecte japonès Toyo Ito i amb 41 apartaments de luxe, Apartur considera positiu que es promocionin iniciatives empresarials que reforcin la oferta actual. Tot i això, l’Associació d’Apartaments Turístics de Barcelona vol aprofitar la bona acollida d’aquesta nova proposta per part de les institucions per advertir del perill en que es pot trobar el sector. Segons el president d’Apartur, Pablo Zubicaray, “si be hi pot haver espai per a aquesta iniciativa, com s’ha subratllat -perquè el segment de l’alt luxe encara té cert recorregut-  el sector es troba, en general, en una situació de sobre-oferta, que, en aquest context econòmic desfavorable, està fent baixar vendes i la rendibilitat en picat” 

El sector dels apartaments turístics va aportar a la ciutat de Barcelona durant el 2007 un total de 1.900.000 pernoctacions, el 12,56% del total de pernoctacions que va rebre la ciutat i representa més d’un 11% del total de places turístiques de la ciutat. La despesa i per tant la contribució a l’economia de Barcelona dels clients de l’apartament turístic supera clarament la despesa d’un turista que s’allotja en hotel, i beneficia de forma directa mes sectors econòmics.

Members area